هندسة الأزهر
السلام عليكم ..اهلا وسهلا بك عزيزى الزائر نورت المنتدى بزيارتك لنا ..انت غير مسجل فى منتدى كليه هندسه الازهر ..سوف تتمتع بالعديد من المميزات اذا قمت بالتسجيل وذلك بالضغط على الزر اسفله(زر التسجيل) اما اذا كنت مسجل بالفعل ..فلتسجل دخولك عن طريق الضغط على الزر اسفله(زر الدخول) اما اذا كنت تريد اخفاء هذه الرساله فاضغط على الزر اسفله (زر الاخفاء)

هندسة الأزهر

معا لنتواصل.... من أجل حياة جامعية أفضل.

الرئيسيةدخولالتسجيلمكتبة الصوردخول الاعضاء

شاطر | 

بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
eng yasser
مهندس جديد
مهندس جديد

العمل/الترفيه : البرمجة والتصميم المتميز
الـكـلـيـــة : : الهندسة

مُساهمةموضوع: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الجمعة أكتوبر 01, 2010 8:22 am

[size=18][center]بسم الله الرحمن الرحيم
انا اخوكم ياسر توفيق فتحى كنت قد اعلنت عن اسطوانة لاعدادى هندسة على مستوى الجامعات وليس الازهر فقط
ان شاء الله سوف انتهى من التصميم الاسبوع القادم ان شاء الله ولكن المشكلة فى رفع الاسطوانة الى المنتدى فكما تعلمون ان مساحة الاسطوانة 8 جيجا
وسرعة النت عندى 1 ميجا فسوف تستغرق وقتا كبيرا الى ان يتم رفعها الى الموقع
انا منتظر ردودكم لحل هذة المشكلة او تقترحو على اى اقتراح يساعد على وصول الاسطوانة اليكم
واحب ان ابلغم انة اذا اردتم جزء معين من الاسطوانة اوشرح مادة معينة بمشيئة اللة سوف ارفعها لكم فسيكون الامر سهلا نوعا ما وانا تحت امركم يابشمهندسين
The princess
مهندس فعال
مهندس فعال

العمل/الترفيه : طالبة
الـكـلـيـــة : : هندسة

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الجمعة أكتوبر 01, 2010 8:38 am

جزاك الله خيرا يا باشمهندس
وبالنسبة لكيفية وصولها للباشمهندسين
فممكن تسيبها فى مكتبة الكلية واللى عايزها يعمل كوبى منها
او تعطيها لشخص موثوق فيه من اعدادى بحيث ان اى حد يستطيع انه ياخذ نسخة منها
وبالنسبة للباشمهندسات
فممكن تعطيها لاى معيد من المعيدين اللى بيدرسوا للبنات والبنين بحيث انه يستطيع توصيلها لهن

وإذا كانت الحلول دى مش هتنفع فاعتقد ان مفيش امامك غير انك ترفع شرح كل مادة على حدة
على حسب ما يتيسر لحضرتك
واعتقد ان ده هو الحل الامثل بحيث انها توصل لطلاب هندسة قنا

جزاك الله خيرا مرة اخرى على هذا المجهود
ووفقك دائما الى ماينفعك فى دنياك واخرتك

eng yasser
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الجمعة أكتوبر 01, 2010 8:46 am

شكرا يابشمهندسة على الرد وان شاء الله سوف ابدا فى رفع الملفات من الغد ولكن ممكن تقترحى على اية الى ممكن يكون الطلبة فى اشد الحاجة الية دلوقتى انا جاهز ان شاء الله بكل المواد تقريبا والبرامج
The princess
مهندس فعال
مهندس فعال

العمل/الترفيه : طالبة
الـكـلـيـــة : : هندسة

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الجمعة أكتوبر 01, 2010 9:02 am

اعتقد ان الرياضة والوصفية هى اكتر المواد التى هم اشد احتياجا لها حاليا

الهواري
مراقب عام على اقسام المنتدى
مراقب عام على اقسام المنتدى

العمل/الترفيه : طالب

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الجمعة أكتوبر 01, 2010 9:04 am

ياباشمهندس السرعة عامل مهم جدا لذا لو كانت فكرة رفع الاسطوانة هتاخد وقت ياريت بعد اذنك تدي الباشمهندس محمد مصطفي نسخة منها علي فلاشة وهو ان شاء الله يوصلها لهندسة الازهر بقنا او انك تبعتلي الاسطوانة مع اي من زملاءنا من ابناء الكلية ف قنا وان شاء الله انشرها بين طلاب اعدادي واضع نسخة منها ف معمل الحاسب ومكتبة الكلية .

اهمية الاسطوانة ترجع في المقام الأول الي ان حضرتك بتنتمي لهندسة الأزهر يعني الكورس ان شاء الله موحد علي مستوي الجامعة وان شاء الله الكل يستفيد Rolling Eyes .
eng yasser
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الجمعة أكتوبر 01, 2010 9:31 am

انا مع حضرتك يابشمهندس فأنا اتشرف بكونى ازهريا وبانى مهندسا فانى قد ضحيت بالطب والصيدلة من اجل الهندسة فانا ان شاء الله سوف ابدا فى رفع فيديوهات وعروض الباوربوينت الخاصة بالرسم الهندسى واحب ان اذكر ان خدماتى لن تقتصر على الفرقة الاعدادية فقط بل انى والحمد لله عندى عطاء كثير لطلاب كلية الهندسة خاصة اقسام بترول وتعدين ،مدنى،كهرباء،نظم الا ان الحظ الاوفر سيكون لقسم بترول و تعدين فسوف احضر لهم ان شاء الله كورسات جامعة قناة السويس خاصة لانها متميزة
mosabdragon
مهندس فعال
مهندس فعال

العمل/الترفيه : انسان

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   السبت أكتوبر 02, 2010 2:26 am

ربنا يجازيك كل الخير يابشمهندس شادى ويجعله فى ميزان حسناتك يوم القيامة ان شاء الله
mosabdragon
مهندس فعال
مهندس فعال

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   السبت أكتوبر 02, 2010 2:27 am

معذرة اقصد ياسر
eng m.a.s
مهندس جديد
مهندس جديد

الـكـلـيـــة : : engineering

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   السبت أكتوبر 02, 2010 4:37 pm

لو سمحت يابشمهندس انا طالب باعدادى القاهره انت ممكن تدينى الاسطوانه وانا اعلن عنها فى كل محاضره للى عاوز ياخد الاسطوانه وبكدا نبقا حلينا مشكلة توزيع الاسطوانه وارجو من الله ان اكون عضو فعال منتظر الرد عليا[b]
eng m.a.s
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   السبت أكتوبر 02, 2010 4:39 pm

انا مسافر الكلية النهارده بالليل او بكره الفجر ياريت يكون الرد عليا والتواصل باسرع مايمكن
eng yasser
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   السبت أكتوبر 02, 2010 10:47 pm

يااخى الحبيب لوكان توزيع الاسطوان فى الكلية امرا سهلا لفعلت ولكن انت لاتعلم مدى خطورة توزيع اسطوانة او مذكرة فى الكلية الا اذا كانت عن طريق اتحاد الطلاب ومعتمدة من قبل العميد ولو العميد وجد فى الاسطوانة اى شيى لايعجبة هيفصلك ويفصلنى معاك
mosabdragon
مهندس فعال
مهندس فعال

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الأحد أكتوبر 03, 2010 2:01 am

فعلا انت محق يابشمهندس ياسر وانا اتكملت معاك فى الكلية بخصوص الموضوع دا
واذا اردت لما اقابلك ان شاء الله اعطينى جزء منها وان هرفعها على اكتر من سيرفر انا عندى سرعة الرفع كبيرة شوية
وربنا يتقبل منا ومنكم صالح الاعمال لما تيجى الكلية ابقى رن عليا
فى رعياة الله
eng m.a.s
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الأحد أكتوبر 03, 2010 4:46 am

طيب لو ممكن نتقابل فى الكلية ونتكلم فى الموضوع ده انا مسافر بكره الاحد الفجر وراجع الخميس بالليل اشوف رد فعلكم الخميس الجاى ان شاء الله
عبدالرحمن محسن
مهندس فعال
مهندس فعال

الـكـلـيـــة : : الهندسة الازهر

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الأحد أكتوبر 03, 2010 6:31 am

لوسمحت ممكن اعرف حضرتك يابشمهندس. انا اعدادى
eng yasser
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الأحد أكتوبر 03, 2010 11:04 am

استعدو قريبا جدا سيتم رفع اسطوانتين لشرح مادة الوصفية والله العظيم رهيبة اسألكم الدعاء والتوفيق انتظروا المزيد يا طلبة الأزهر
عبدالرحمن محسن
مهندس فعال
مهندس فعال

الـكـلـيـــة : : الهندسة الازهر

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الإثنين أكتوبر 04, 2010 12:42 am

واحنا مستعدين ان شاء الله وانا عارف ان حضرتك بتحاول تسرع فى تحميلها
mosabdragon
مهندس فعال
مهندس فعال

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الإثنين أكتوبر 04, 2010 3:04 am

ربنا يجعله فى ميزان حسناتك يوم القيامة يابشمهندس ياسر وانا عاوز اقابلك ان شاء الله اول ما تيجى الكلية ابقى رن عليا اخد منك جزء ارفعهولك لو عاوز السرعة عندى كويسة جدا الحمد لله
eng m.a.s
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010   الأربعاء أكتوبر 06, 2010 7:41 pm

ربنا معاك ياهندسة

بخصوص اسطوانة اعدادى هندسة 2010
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1