هندسة الأزهر
السلام عليكم ..اهلا وسهلا بك عزيزى الزائر نورت المنتدى بزيارتك لنا ..انت غير مسجل فى منتدى كليه هندسه الازهر ..سوف تتمتع بالعديد من المميزات اذا قمت بالتسجيل وذلك بالضغط على الزر اسفله(زر التسجيل) اما اذا كنت مسجل بالفعل ..فلتسجل دخولك عن طريق الضغط على الزر اسفله(زر الدخول) اما اذا كنت تريد اخفاء هذه الرساله فاضغط على الزر اسفله (زر الاخفاء)

هندسة الأزهر

معا لنتواصل.... من أجل حياة جامعية أفضل.

الرئيسيةدخولالتسجيلمكتبة الصوردخول الاعضاء

شاطر | 

سؤال مهم جدا ومحتاج اجابته ضروري

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Lovly Prince
مهندس جديد
مهندس جديد

العمل/الترفيه : طالب بكلية الهندسه
الـكـلـيـــة : : الهندسه

مُساهمةموضوع: سؤال مهم جدا ومحتاج اجابته ضروري   الثلاثاء سبتمبر 27, 2011 7:50 am

هو ليه دايما كل الناس بتقول ان قسم نظم مش حلو وكل ما اجيب سيرته يقولي يعني انت ملقيتش غير نظم...واللي يقولي هتتخرج ومش هتشتغل واللي يقولي هتخرج العشره منك بقرش(ده كلام معيد عندنا في الكليه) ...مع انا اعرف ان اللي بيتخرج وبيشتغل في شركه زي ميكروسوفت او اي شركه محترمه بتبقه مرحله جديده وعظيمه اوي في حياته....ودايما تلاقي القسم ده هو اخر قسم في التنسيق...ومحدش مهتم بيه..........يا تري فعلا القسم ده ملهوش مستقبل ويا تري كل الخريجين منه مش بيلاقه شغل وممكن يفتحوا سيبر زي ما في ناس قالتلي....ولو حد اشتغل فيها بيبقي مستقبله المادي كويس؟؟؟؟؟
مع العلم ان طبعا التنسيق نزل وانا جالي كل الاقسام من بترول لحد نظم وانا احترت جداااااااا.....وبقي قدامي واحد من اربع اقسام مدني, عماره, كهربا اتصالات, نظم ...........وانا بحب نظم جدااااااااا وعايزها Sad
mosabdragon
مهندس فعال
مهندس فعال

العمل/الترفيه : انسان
الـكـلـيـــة : : الهندسة

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم جدا ومحتاج اجابته ضروري   الأربعاء سبتمبر 28, 2011 2:47 pm

انا اتاسف واجاوب بالنايبة عن المديرين لو امكن
الموضوع غير كدا
الموضوع باختصار ان مانعملش زى جحا ونسمع كل حاجة وبعدين عقول الناس مختلفة ومش بتحب غالبا الكومبيوتر اوى يعنى . قسم نظم من اقوى واروع الاقسام والله وللاسف عرفت متاخر لان كان امنيتى ادخله وعملت زى حضرتك سمعت كلام الناس ومدخلتش بس الحمد لله.

هو الصعب فيه ان معظمه بيعتمد على الكورسات الخارجية دى مشكلة من مشاكله لكن والله القسم اكثر من رائع وعمله زى ما حضرتك قولت انه جميل جدا ومرحلة جديدة وممتعة وعمل راقى جداااااااااااااا صدقنى لو حابب الموضوع كمل فيه وابدع فيه وهتبقى احسن من لو دخلت قسم انت مش حابه

السلام عليكم

عدل سابقا من قبل deyaa في الأربعاء سبتمبر 28, 2011 10:42 pm عدل 1 مرات (السبب : أخطاء كتابية)
deyaa
مشرف عام على اقسام المنتدى
مشرف عام على اقسام المنتدى

العمل/الترفيه : جمعيه خيريه
الـكـلـيـــة : : هندسه شعبة بنات

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم جدا ومحتاج اجابته ضروري   الأربعاء سبتمبر 28, 2011 10:52 pm

باشمهندس mosabdragon

لا داعى للاسف يا باشمهندس
فالسؤال عام و المهم الفائد و تشكر حضرتك على ذلك

باشمهندس Lovly Prince

لن استطيع ان اجيب حضرتك على هذا السؤال او على الاقل لا يمننى ان اوجه حضرتك اى الاقسام تختار و لكنى يمكننى ان اقول اننى اتفق مع الباشمهندس دراجون فى انه لو كنت حضرتك داخل القسم و حضرتك حابة فإن قدرتك الابداعية فية و استطاعتك على التفوق و الاجتهاد و اثبات الذات فية ستكون اكثر و احسن من دخول حضرتك اى قسم اخر لا تريدة .
ليس مهما ما يقولة الناس على قدر ما يهم حضرتك ان توقن مما تريد ان تفعل قالناس لن تفيد حضرتك فيما بعد إذا حانت لحظة الندم على ترك ما تحب لذا لابد و ان تاخذ قرارك بملئ إرادتك حتى تتحمل عواقب و تبعيات هذا القرار فيما بعد.
لا يعنى هذا ان لا نسمع من الاخرين و لكن ان نوظف كلامهم فيما يفيدنا و يساعدنا على ان نكمل مسارنا الذى اخترناه و رسمناه بملئ ارادتنا.

...............
وان خفت من مال او قوة او جاه
.................
اعلم ان لا دائم الا وجه الله
...................
وان تركت اخرون ليأخذو حلمك
...............
فقد احتملت الم لن يحتمله غيرك

سؤال مهم جدا ومحتاج اجابته ضروري
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1